language ar
language en-us
language fa
Logo

گروه تحقیقاتی هادی احمدخانی

مکان شما:

کانال رسمی تلگرام و صفحه اینستاگرام گروه تحقیقاتی هادی احمدخانی

جوشکاری در وضعیت های 2G و 5G

جوشکاری در وضعیت های 2G و 5G

من همیشه این فرصت و شرایط را داشته ام که در یک کارگاه شیک و با بهترین امکانات آموزش بدهم اما هرگز این نتیجه مورد نظر را برای من به وجود نمی‌آورد آموزش از نظر من باید واقعی باشد در شرایط واقعی خودش باشد که از نظر من احترام به کاربر و مخاطبان سایت من است احترام به معنای واقعی.

وقتی جوشکاری و این آموزش ها که تخصصی هستند در یک کارگاه انجام می‌شود شرایط مصنوعی و غیر واقعی است و یک جورایی از نظر من بی‌انصافی به حقیقت کار یک استاد کار جوشکار و ارزش‌های او است بنابراین تمام تلاشم را کرده‌ام که بیشتر آموزش‌ها و محصولاتم را در خود پروژه واقعی حتی با شرایط نامساعد در سرما یا گرما و شرجی و یا سر و صدا در پروژه و هماهنگی با دیگر اعضای تیم برای فیلمبرداری و موضوعات مربوط به آن نیاز به تلاش بسیار زیادی می‌بود این عشق و علاقه من است در آموزش‌هایم و احترام به کاربران سایتم.

در این جلسه آموزش جوشکاری در وضعیت های افقی و عمودی یعنی vertical fixed position 2G و horhzontal fixed position 5G ، که در هر وضعیت متغیرهای اصلی تغییر می‌کند و این متغیرها بسیار مهم هستند.

۱- تنظیم آمپر

۲- تنظیم زاویه الکترود نسبت به طرفین لوله و اتصال

۳- تنظیم زاویه الکترود نسبت به شیار جوش در وضعیت عمودی و افقی

جوشکاری در وضعیت عمودی در زبان ساده و عمومی که از زمان‌های گذشته به آن ثابت آرژانتینی می‌گویند و جوش در وضعیت 2G است

در این نوع جوش‌ها آمپر جوش نسبت به آمپری که در حالت تخت روی خرک جوشکاری می‌کردید ۵ الی ۱۰ درصد کم می‌شود و ولی سرعت حرکت سر الکترود یک مقدار جزئی بیشتر می‌شود غالباً این نوع جوش‌ها از همان کیفیت جوش سربالا برخوردار هستند و قدرت زیادی دارند به لحاظ مقاومت و استحکام.

زاویه  الکترود در سایزهای بالا از طرفین لوله و اتصالات به صورت عمودی تقریباً ۱۰ الی 15 درجه به سمت پایین می تواند مایل شود اما زاویه الکترود نسبت به شیار جوش ۶۰ تا ۷۰ درجه است و در سایزهای پایین به نسبت پایین آمدن سایز لوله این مقدار زاویه الکترود به نسبت پایین آمدن سایز کمتر شده و به سمت ۹۰ درجه می‌رود نسبت به عمود

در جوش‌های افقی یا 5G به صورت ثابت، آمپر جوشکاری مطابق با آمپری است که در حالت جوشکاری روی خرک و به صورت گردان انجام می‌دهیم یعنی آمپر جوشکاری در صورتی که همان سایز لوله باشد تغییر   نمی‌کند.

اما در زمانی که زیر لوله و اتصال را تصمیم داریم جوشکاری کنیم اگر مقدار گرمای اتصال بالا رفته باشد بنابراین مقدار آمپر ۵ الی ۱۰ درصد کم می‌شود.

در جوشکاری در حالت افقی یا عمودی به اندازه‌ای که سایز لوله اصلی تغییر می‌کند به همان اندازه آمپر نیز تغییر می‌کند سرعت حرکت سر الکترود نیز تغییر می‌کند به عبارتی اگر آمپر جوشکاری در این وضعیت‌ها بالا برود و یا پایین بیاید می ‌تواند عیوب مکانیکی در جوش ایجاد کند که باعث سوختن پایه جوش و یا تخلخل در جوشکاری شود که این‌ها از شایع‌ترین عیوب در کار جوشکاران می‌باشد.

سرعت حرکت سر الکترود در وضعیت تخت ثابت نسبت به زمانی که در روی خرک جوشکاری می‌کنید (وضعیت تخت چرخشی) تفاوتی ندارد ولی باید به این موضوع دقت داشته باشید که سرعت سر الکترود در زمان جوشکاری چرخشی با زمان جوشکاری در حالت ثابت یکی است.
در این نوع جوشکاری‌ها از آنجایی که از الکترود روتیلی استفاده می‌شود بنابراین کار ساده تر از جوشکاری با الکترود سلولزی یا قلیایی است به این دلیل که این الکترود را می‌توان خم کرد واین خم الکترود در این وضعیت ها بسیار کمک کننده است برای جوشکار بنابراین از خم آن می‌توان استفاده‌های بسیار زیادی برد و در عین حال کیفیت مناسبی را ایجاد کرد.

الکترود های روتیلی سهم قابل توجه ای در صنعت جوشکاری در جهان دارند.

این آموزش بسیار مهم است از نتایج این تمرین در قسمت دیدگاه‌ها برایم حتماً بنویس

از محصول دوره طوفان جوشکاری دیدن نمایید .

 

دانلود با کیفیت HD
پخش ویدئو
دانلود با کیفیت HD

محبوب‌ترین دیدگاه‌ها

User Avatar
کاربر: یاسر رحیمی

عضویت: 218 روز

امتیاز دیدگاه: 5

سلام به استاد عزیزم نمیدونم چطور از شما تشکر کنم از روزی که با شما و آموزشهای شما آشنا شدم زندگیم به طور کامل تغیرمسیر داد و حتی فکرشم نمیکردم که از کارگری و بی پولی و احساس بی ارزشی نجات پیدا کردم تا آخر عمرم از شما ممنونم

ادامه ... رفتن به دیدگاه
User Avatar
کاربر: هادی احمدخانی

عضویت: 1755 روز

امتیاز دیدگاه: 5

با سلام خدمت شما دوست عزیز لطفا توضیح بدهید در زمان جوشکاری در چه قسمتی از کار با مشکل مواجه می شوید؟ فایل جوشکاری در وضعیت های 2G و 5G که در این صفحه قرار دارد با دقت مشاهده بفرمایید اگر سوالی داشتید در این صفحه با توضیح بیشتر اعلام بفرمایید. با احترام هادی احمدخانی

ادامه ... رفتن به دیدگاه
User Avatar
کاربر: محمدعلی بیگلری

عضویت: 133 روز

امتیاز دیدگاه: 5

سلام به استاد عزیزم استاد من و یکی از دوستانم داریم از محصول دوره آموزش جوشکاری (دوره طوفان جوشکاری ) استفاده می کنیم و همزمان هم مشغول شاگردی در همین زمینه لوله کشی گاز هستیم اما یه وقتایی موضوعی که یاد گرفتیم دوباره از یادمون میره میشه لطفاً توضیح بدید که چکار کنیم که موضوع یادمان نرود یا اینکه شما خودتون در مورد مسائل مختلف کاری چطور فکر میکنید یا فکر میکردین که مسائل مربوط به کار را هم راحت تر انجام میدین و هم یادتون نمیره ممنونم

ادامه ... رفتن به دیدگاه

توجه

اگر می‌‌خواهید تجربیات خود را درباره موضوعات این فایل بنویسید، لازم است از اینجا ”حساب من ” وارد یا عضو سایت شوید .

با امتياز دادن به ديگر نظرات، آنها را محبوب كنيد

4 پاسخ

  1. Default Avatar

  2. Default Avatar

    1. پاسخ:

      Default Avatar

پاسخ به کاربر

توجه

اگر می‌‌خواهید تجربیات خود را درباره موضوعات این فایل بنویسید، لازم است از اینجا ”حساب من ” وارد یا عضو سایت شوید .

دلیل بازگشت وجه